kobra khojasteh

kobra khojasteh

تجربه کاربری (UX) چیست و چرا اهمیت دارد؟

تجربه کاربری (UX) چیست و چرا اهمیت دارد؟

 

UX مخفف «تجربه کاربری» است . این کلمه کیفیت تجربه‌ای را که یک فرد با یک محصول یا خدمات دارد، توصیف می‌کند. تجربیات کاربری خوب شما را قادر می‌سازد تا به راحتی و با حداقل اصطکاک یا سردرگمی به اهداف و وظایف خود برسید — و آنها عمداً توسط متخصصان UX به این شکل طراحی شده‌اند.

وظیفه رزرو بلیط سینما را در نظر بگیرید. شما ممکن است نام سینمای محلی خود را در گوگل تایپ کنید، وب‌سایت سینما را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید، سپس از تابع جستجو برای دیدن فیلم‌هایی که نمایش داده می‌شوند استفاده کنید. هنگامی که فیلمی را که مورد علاقه شما است پیدا کردید، برای خرید بلیط خود، مراحل پرداخت را طی می‌کنید. پس از اتمام خرید، ایمیلی حاوی بلیط‌های خود دریافت خواهید کرد. تمام مراحل مختلف در این فرآیند، تجربه کاربری را تشکیل می‌دهند. طراحی سایت وردپرس در رشت با خجسته وب

اگر این فرآیند سریع، واضح و آسان برای پیمایش باشد، با یک مسیر منطقی از A به B، شما یک تجربه کاربری خوب خواهید داشت. اگر با خطا، اطلاعات از دست رفته، زمان بارگذاری کند یا موانع پیچیده و غیرضروری همراه باشد، شما یک تجربه کاربری بد خواهید داشت.

تجربه کاربری (UX) چه عناصر و عواملی را در نظر می‌گیرد؟

عوامل مختلف زیادی وجود دارند که یک تجربه کاربری را تشکیل می‌دهند. هنگام طراحی محصولات دیجیتال (مانند وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها)، طراحان UX نحوه ساختاردهی محصول را برای قابلیت استفاده بهینه در نظر می‌گیرند.

در این راستا، آنها سوالاتی از این قبیل خواهند پرسید:

  • کاربر برای انجام وظایف مورد نظر خود چه مراحلی را طی خواهد کرد و به چه ترتیبی؟ برای مثال، کاربر برای رزرو بلیط سینما چه مراحلی را دنبال خواهد کرد؟
  • محصول باید چه قابلیت‌هایی داشته باشد؟ برای مثال، یک تابع جستجو برای یافتن فیلم‌ها و زمان‌ها، یک تابع پرداخت برای وارد کردن جزئیات کارت و خرید بلیط و غیره.
  • کاربر باید به چه اطلاعات و محتوایی دسترسی داشته باشد؟ این محتوا چگونه باید سازماندهی و اولویت‌بندی شود؟
  • ساختار کلی وب‌سایت چگونه باید باشد؟ هر یک از صفحات و زیرصفحه‌های مختلف چگونه به یکدیگر پیوند می‌خورند؟
  • هر صفحه یا صفحه نمایش چگونه باید ساختار یابد؟ چه عناصر و اجزای مختلفی باید در هر صفحه و در کجا قرار گیرند؟ به عنوان مثال، آیا یک سرصفحه و یک تصویر در بالای صفحه وجود خواهد داشت؟ کاربر چه دکمه‌هایی را می‌تواند کلیک کند؟

در نهایت، طراحان UX راه‌حل‌هایی برای مشکلات خاص کاربران ایجاد می‌کنند. هدف آنها طراحی محصولاتی است که مسیر کاربر را به سمت راه‌حل تا حد امکان روان و قابل دسترس کند.

می‌توانید در اینجا درباره پنج عنصر اصلی طراحی UX بیشتر بیاموزید یا به فرآیندی که طراحان UX برای خلق محصولات فوق‌العاده دنبال می‌کنند ، نگاهی بیندازید .

چرا تجربه کاربری مهم است؟

اهمیت تجربه کاربری غیرقابل انکار است. تفاوت بین تجربه کاربری خوب و بد در نهایت به معنای تفاوت بین یک محصول موفق و یک محصول شکست خورده است.

ما در این پست به تفصیل در مورد ارزش تجربه کاربری نوشته‌ایم، اما برای اینکه برخی از جذاب‌ترین آمارها را استخراج کنیم: کسب‌وکارهایی که طراحی تجربه کاربری وب‌سایت خود را بهبود می‌بخشند، می‌توانند به نرخ تبدیل تا ۴۰۰٪ دست یابند، در حالی که ۶۶٪ از مشتریان حاضرند برای یک تجربه کاربری عالی، هزینه بیشتری بپردازند.

در نهایت، تجربیات کاربری خوب، مشتریان راضی را به سمت برندی خاص در مقایسه با رقبایش سوق می‌دهد. این مشتریان راضی و وفادار، درآمد ایجاد می‌کنند و برند را سرپا نگه می‌دارند. یک محصول یا خدمات تنها به اندازه تجربه کاربری که ارائه می‌دهد، خوب است، بنابراین تجربه کاربری باید در اولویت اول (اگر نگوییم اولویت اول) باشد.

این خلاصه‌ای از تجربه کاربری بود. حالا سئو چطور؟

kobra khojasteh
kobra khojasteh

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋